2025
čtvrtek 10. dubna
Aktuálně:
Aktuality:
09.04.2025
Občanští demokraté: Flexinovela prošla Senátem, zaručí víc svobody pro zaměstnavatele, víc peněz lidem
[ Více ]
08.04.2025
Martin Kupka o Babišovi a příklonu k Rusku: Babiš lavíruje, ANO relativizuje ruskou agresi
[ Více ]
08.04.2025
Je potřeba zjistit, kdo za hackerským útokem stál, řekl Pavel Žáček na CNN Prima News k útokům na profily na síti X
[ Více ]
07.04.2025
Premiér Petr Fiala zahájil činnost Českého polovodičového centra a diskutoval se studenty
[ Více ]
07.04.2025
Jana Černochová pro CNN Prima News o změnách v platech vojáků a jejich vyslání na Ukrajinu v rámci mírové mise
[ Více ]
06.04.2025
Jana Černochová: Není žádný důvod se domnívat, že by USA nedodržovaly nasmlouvané i budoucí kontrakty uzavřené s blízkými spojenci
[ Více ]
[ zpět ]
8.7.2009
Jaký jiný motiv hledat ve "shora" nařízené kandidatuře zelené Zubové za oranžovou ČSSD. Určitě není podstatné, že za ní stojí hlavní mecenáš, majitel mediální agentury Médea, Jaromír Soukup, který chce pražské ČSSD pomoci s kampaní před podzimními volbami.
Přesto se proti kandidatuře Zubové na 5.místě kandidátky tvrdě ohradil poslanec Křeček, který protestoval proti nedemokratickému "dosazení" této kandidátky na volitelné místo. Vzhledem k tomu, že skončil on sám na místě 18. a jeho poslanecká kariéra tím bezpochyby skončí, zle jeho nářek vnímat jako osobně ublíženecký, byť v jádru věci má pravdu. Primárky u socialistů probíhají již standardně nestandardně. Posledním ústeckým hitem byla herečka Brožová, která byla násilně vtlačena na přední místo kandidátky na úkor dlouholetých straníků.
Soukup říká, že jen oranžovým kamarádům omrkne reklamní plohcy a když tak jim dá lepší. Jak vypadají "lepší plochy" v Soukupově podání, bylo vidět před nedávnými volbami do Evropského parlamentu. Demokratická strana zelených (DSZ) trvala na tom, že do kampaně neinvestovala víc než pět milionů, přesto měla Zubová lukrativnější plochy než kdokoliv jiný. Kdopak tomu uvěří...
Kromě toho chce Soukup ještě finančně podpořit kampaň samotné Zubové, která bude kandidovat za sociální demokracii jako nezávislá kandidátka a předsedkyně DSZ.
I z této kampaně, která zatím nese pracovní název "kampaň pro Zelenou Prahu", by měli sociální demokraté těžit. "Samozřejmě je na místě nějak pomoci ČSSD, když za ně kandiduji," říká k tomu Zubová.
Že se bude Zubová ucházet o místo ve Sněmovně na kandidátce ČSSD, nebylo kdovíjaké překvapení. Bývalá členka zelených pomohla Jiřímu Paroubkovi shodit vládu Mirka Topolánka, ale obě strany si mohou být užitečné i teď, před volbami.
Soukup, který stojí za Zubovou, je pro ČSSD hlavním zprostředkovatelem inzerce a reklamy. Jiří Paroubek přes jeho Médeu nakupuje téměř celou kampaň.
Naklonit si takového reklamního mága není nikdy na škodu. Jak může naopak on těžit ze spolupráce s jednou ze dvou hlavních politických stran, je jasné. Bez ČSSD by se Zubová do Sněmovny na podzim nedostala a miliony, které byl Soukup ochotný investovat do kampaně, by na tom nic nezměnily. Zubová má s systému, kde o budoucnosti vlády často rozhoduje jediný hlas, klíčové postavení a mediální magnát si tak udrží svůj politický vliv. Zubová jej v nedávném rozhovoru označila za možného ministra, takže cena za kampaň se rýsuje a nabývá konkrétních rysů ministerského křesla.
-vlk-
[ zpět ]