2024
24. listopadu
Aktuálně:
[ archiv novinek ]
Aktuality:
21.11.2024
Jezdil jsem na skateboardu. VIP lóže nejsou pro mě, říká Petr Fiala v Nosičích vody
[ Více ]
21.11.2024
Vládní výbor pro strategické investice řešil rozvoj lidských zdrojů, ale i stavbu vysokorychlostních tratí v ČR
[ Více ]
20.11.2024
Je třeba stanovovat si odvážné cíle, nikoli říkat, že něco nejde, řekl Petr Fiala v debatě Deníku
[ Více ]
20.11.2024
Vláda podpoří povodněmi postižené sportovní organizace a firmy, rozšíří i pomoc podnikatelům obchodujícím s Ukrajinou
[ Více ]
19.11.2024
Modernizace vysokého školství: ODS přináší konkrétní řešení pro studenty i vědce, reaguje na konkrétní výzvy
[ Více ]
[ zpět ]
1.12.2009
Od půlky prosince se výrazně omezí železniční doprava. Například v Královéhradeckém kraji představují chystané změny jízdních řádů snížení až o osm procent. V průměru v českých krajích ubudou dvě procenta železničních spojů. O těchto změnách kraje rozhodly potom, co se podařilo prosadit dlouhodobou podporu státu pro regionální železniční dopravu.
"Těmito změnami sociální demokraté popírají všechny předvolební sliby. Dosud jsme od nich slyšeli, že kraje musí zajistit dostupnější a lepší veřejnou dopravu. Toto je jasná odpověď všem voličům, jak je to s levicovými populistickými sliby," říká místopředseda ODS Petr Bendl.
Postup krajů považuje bývalý hejtman nejen za zcela špatný, ale i nebezpečný. "V minulosti jsme také museli sáhnout k omezení spojů. Dělo se tak ale výhradně po veřejné diskusi, na základě čísel Českých drah a zároveň na základě vlastních analýz," dodal Bendl.
Podle místopředsedy ODS je nepřijatelné, že kraje na jedné straně proplácejí například zdravotnické poplatky a na druhé šetří v oblastech, za které nesou zásadní odpovědnost. Současné vedení krajů podle něj selhává. Na veřejnost už také pronikl plán Davida Ratha na razantní rušení tratí. Mělo by se o tom jednat na zastupitelstvu 30. listopadu.
Středočeský kraj letos utratí 80 miliónů korun za slevy na jízdném pro všechny žáky a studenty bez rozdílu. V příštím roce to má být dokonce více než 200 miliónů korun. V této souvislosti pokládá Petr Bendl rušení tratí za zásadní chybu a příklad neodpovědné politiky.
Více o uvažovaných změnách na tratích ve Středočeském kraji naleznete ZDE
Petr Bendl
DISKUZE | 0 příspěvků |
---|---|
Vstoupit do diskuze |
[ zpět ]