2024
sobota 23. listopadu
Aktuálně:
[ archiv novinek ]
Aktuality:
21.11.2024
Jezdil jsem na skateboardu. VIP lóže nejsou pro mě, říká Petr Fiala v Nosičích vody
[ Více ]
21.11.2024
Vládní výbor pro strategické investice řešil rozvoj lidských zdrojů, ale i stavbu vysokorychlostních tratí v ČR
[ Více ]
20.11.2024
Je třeba stanovovat si odvážné cíle, nikoli říkat, že něco nejde, řekl Petr Fiala v debatě Deníku
[ Více ]
20.11.2024
Vláda podpoří povodněmi postižené sportovní organizace a firmy, rozšíří i pomoc podnikatelům obchodujícím s Ukrajinou
[ Více ]
19.11.2024
Modernizace vysokého školství: ODS přináší konkrétní řešení pro studenty i vědce, reaguje na konkrétní výzvy
[ Více ]
Ve středu 10. října odpoledne jsem měla milou příležitost zúčastnit se oslavy 25. výročí školy Špičák v České Lípě, na kterou mě pozval ředitel školy, pan Libor Šmejda.
Velmi mě zaujalo, jak k tomuto výročí vedení školy přistoupilo, protože setkávání bývalých žáků s těmi současnými, a to vč. učitelského sboru, považuji za důležitou příležitost k navázání nových kontaktů a udržení a rozvíjení těch stávajících.
Oslavy se zúčastnilo hodně příznivců školy, vč., žáků a zástupců učitelského sboru. Pan ředitel všechny zájemce provedl po škole, měli jsme možnost podívat se do jednotlivých tříd, ale také do oddychových prostor, ve kterých si žáci buď mohou číst knížky nebo si třeba zasportovat či zahrát divadlo. Škola se mi velmi líbila, je na první pohled vidět, že je v dobrých rukou. V současnosti se čím dál více začínají využívat moderní způsoby výuky, děti mají možnost pracovat na počítačích, učitelé si pro ně připravují interaktivní prezentace a cvičení. Je skvělé vidět děti ve třídě na výuce, která je vedena nejen naučnou, ale i zábavnou formou tak, aby je zaujala a udržela jejich pozornost. Také mě zaujalo, že škola poskytuje vzdělání podle vzdělávacího programu „Všichni nemohou být nejlepší, ale úspěšný může být každý“, kdy podstatou tohoto programu je předat žákům základy moderního všeobecného vzdělání. Rovněž škola již patnáctým rokem otevírá přípravný ročník pro děti ze znevýhodněného socio-kulturního prostředí, aby si postupně zvykly na školní docházku, protože přechod do první třídy je pro ně potom mnohem snazší.