2025
20. dubna
Aktuálně:
Aktuality:
16.04.2025
Vládní koalice ohledně úpravy migračních pravidel opravdu něco dělá, opozice o tom jen řeční, řekl na CNN Prima News Jan Skopeček
[ Více ]
16.04.2025
Petr Fiala na CNN Prima News: Chlorovaných kuřat z USA se bát nemusíme. Větším nebezpečím jsou levné výrobky z Číny
[ Více ]
16.04.2025
Vláda se zabývala návrhem Evropské komise na Dohodu o čistém průmyslu a projednala plnění Strategie BESIP
[ Více ]
15.04.2025
ČR musí urychlit přijímání opatření pro omezení výskytu látek obsahujících rizikové sloučeniny PFAS, shodli se účastníci debaty v Senátu
[ Více ]
15.04.2025
Úspěch země závisí na tom, jak se změní EU, řekl premiér Petr Fiala na konferenci Česko na křižovatce
[ Více ]
15.04.2025
Martin Kupka: Obnovitelná nebo nízkouhlíkatá paliva mají pomoct zachovat dostupné evropské automobily
[ Více ]
Ve středu 10. října odpoledne jsem měla milou příležitost zúčastnit se oslavy 25. výročí školy Špičák v České Lípě, na kterou mě pozval ředitel školy, pan Libor Šmejda.
Velmi mě zaujalo, jak k tomuto výročí vedení školy přistoupilo, protože setkávání bývalých žáků s těmi současnými, a to vč. učitelského sboru, považuji za důležitou příležitost k navázání nových kontaktů a udržení a rozvíjení těch stávajících.
Oslavy se zúčastnilo hodně příznivců školy, vč., žáků a zástupců učitelského sboru. Pan ředitel všechny zájemce provedl po škole, měli jsme možnost podívat se do jednotlivých tříd, ale také do oddychových prostor, ve kterých si žáci buď mohou číst knížky nebo si třeba zasportovat či zahrát divadlo. Škola se mi velmi líbila, je na první pohled vidět, že je v dobrých rukou. V současnosti se čím dál více začínají využívat moderní způsoby výuky, děti mají možnost pracovat na počítačích, učitelé si pro ně připravují interaktivní prezentace a cvičení. Je skvělé vidět děti ve třídě na výuce, která je vedena nejen naučnou, ale i zábavnou formou tak, aby je zaujala a udržela jejich pozornost. Také mě zaujalo, že škola poskytuje vzdělání podle vzdělávacího programu „Všichni nemohou být nejlepší, ale úspěšný může být každý“, kdy podstatou tohoto programu je předat žákům základy moderního všeobecného vzdělání. Rovněž škola již patnáctým rokem otevírá přípravný ročník pro děti ze znevýhodněného socio-kulturního prostředí, aby si postupně zvykly na školní docházku, protože přechod do první třídy je pro ně potom mnohem snazší.