2024
sobota 23. listopadu
Aktuálně:
[ archiv novinek ]
Aktuality:
21.11.2024
Jezdil jsem na skateboardu. VIP lóže nejsou pro mě, říká Petr Fiala v Nosičích vody
[ Více ]
21.11.2024
Vládní výbor pro strategické investice řešil rozvoj lidských zdrojů, ale i stavbu vysokorychlostních tratí v ČR
[ Více ]
20.11.2024
Je třeba stanovovat si odvážné cíle, nikoli říkat, že něco nejde, řekl Petr Fiala v debatě Deníku
[ Více ]
20.11.2024
Vláda podpoří povodněmi postižené sportovní organizace a firmy, rozšíří i pomoc podnikatelům obchodujícím s Ukrajinou
[ Více ]
19.11.2024
Modernizace vysokého školství: ODS přináší konkrétní řešení pro studenty i vědce, reaguje na konkrétní výzvy
[ Více ]
Agentura Médea nakupovala pro Lesy ČR reklamu za 180 milionů korun. Tuto a řadu dalších transakcí kritizují auditoři Nejvyššího kontrolního úřadu. Jsou mezi i sponzorské smlouvy, nejméně polovina z nich mířila k lidem, kteří pomáhali zajišťovat poslední sněmovní kampaň ČSSD.
Letité podezření, že z podniku Lesy ČR mohly oklikou proudit peníze do stranických pokladen – v tomto případě na kampaň sociální demokracie – nyní do jisté míry potvrzuje Nejvyšší kontrolní úřad, který zkoumal hospodaření podniku v letech 2009 a 2010.
Auditoři Nejvyššího kontrolního úřadu (NKÚ) podrobně zmapovali, jak státní podnik s mnohamiliardovými tržbami hospodařil mezi lety 2009 a 2010. Zejména pokud jde o veřejné zakázky, prodej majetku nebo výdaje na reklamu.
Auditoři zjistili řadu podezřelých transakcí. Například hned na dvou místech své zprávy, kterou oficiálně zveřejní až dnes, se opřeli do rámcové smlouvy na nákup inzerce za 180 milionů korun, kterou v roce 2009 získala agentura Médea.
Tato firma přitom patřila k hlavním dodavatelům kampaně ČSSD. Sociálním demokratům zajišťovala nákup inzerce až s devadesátiprocentní slevou, na hranici vlastní ziskovosti. Právě spoluprací s Médeou vysvětloval bývalý volební manažer strany Jaroslav Tvrdík to, proč dokázali svou monstrózní kampaň pořídit levněji než konkurenční ODS.
NKÚ se nelíbí, že Lesy ve veřejné soutěži měly jako rozhodující požadavek to, že vítěz musí být schopen zajistit široké spektrum služeb. Ve skutečnosti však využívaly jen prostý nákup inzerce. Smlouvu dokonce kontroloři uvádějí jako jeden z možných zdrojů, z nichž vycházela Bezpečnostní informační služba při svém varování, že se někteří podnikatelé a lobbisté snaží získat podíl na veřejných zakázkách státního podniku.